Scheuren op de Mobulet - Reisverslag uit Bamako, Mali van Jara - WaarBenJij.nu Scheuren op de Mobulet - Reisverslag uit Bamako, Mali van Jara - WaarBenJij.nu

Scheuren op de Mobulet

Door: Jara

Blijf op de hoogte en volg Jara

01 Maart 2010 | Mali, Bamako

Tis eindelijk zo ver hoor. Ik ben een beetje ziek. Vandaag, na de les van vanochtend, heb ik lange tijd in bed gelegen op mijn kamer. t voelde allemaal helemaal niet lekker in mijn buik...

Door mijn niet lekker voelen heb ik de markt van vandaag gemist. Achteraf is dat wel jammer, maar toen ik net op mijn bed lag vond ik daar blijven liggen toch echt het allerbeste idee.

Gister aan het einde vd middag zijn Abba en ik met de Mobulet twee peuldorpjes gaan bezoeken. De bezoeken opzich waren niet heel bijzonder; de dorpjes leken erg op elkaar met de dicht tegen elkaar aangebouwde huizen. Maar de reis was leuk! We gingen keihard rijden op de Mobulet door het bijna schemerende lanschap. T was (voor de verandering!) heerlijk fris als je zo keihard ging en ik had de grootste lol als we veel te hard over de hobbels gingen en ik me aan de mobulet vast moest klampen!
Ja, dat was een lekker tochtje. Je hoeft hier geen bepaalde leeftijd te zijn om op een brommer te mogen rijden. Als je vader het goed vind en een brommer heeft is het geen probleem. Waar ze echter wel streng op toezien is dat er niet meer dan 2 personen op een brommer zitten. Meer dan 2 is een flinke boete!

Gister waren er veel mensen bij de les op bezoek. Een Nederlandse meneer die met de geweldige gids Chiraq (ahum) een 17 daagse reis door Mali maakt en een Nederlands stel die met een in zebraprint geschilderde 4x4 door Afrika reizen. Die laatste twee hebben de les een beetje gefilmd (t was een supergoeie les!) en erna nog een beetje rondgekeken bij de tuin en de viskweekvijver.

Vanmiddag ben ik, toen ik eindelijk mijn bed uit was, een beetje bij de rivier gaan zitten om mensen te kijken. Er komen echt de meest fantastisch volgeladen karren en vrachtwagens vol met spullen langs. Die mensen hebben allemaal de hele dag op de markt gezeten en gaan terug naar huis. Ik kan me niet voorstellen dat ze goed geld verdienen, want ze komen allemaal met zoveel spullen weer terug...

Als het goed is gaan Abba en ik aan het einde van deze week met de Pirogue naar Mopti varen. Het einde van de week, dat is nog super ver weg! Toch moet het wel voor het einde van de week gebeuren omdat anders mijn visum verloopt. Over twee weken kom ik alweer terug! Ben dus nu iets over de helft.

Het laatste plan dat ik heb opgevat is in alle talen 'hallo' kunnen zeggen. Dat is nog een hele klus! Ik moet daar echt even een lesuurtje voor in gaan lassen want het zijn moeilijk te onthouden woorden!

Veel liefs,
Jara.

  • 02 Maart 2010 - 13:36

    Job:

    Wat een leuk verhaal Jara, ik krijg ook weer zin om te gaan reizen!!!
    Kom maar op met meer van die verhalen.

    Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jara

Actief sinds 14 Dec. 2009
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 23016

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 15 Maart 2010

Jara in Mali

Landen bezocht: