Pirogue avant - Reisverslag uit Bamako, Mali van Jara - WaarBenJij.nu Pirogue avant - Reisverslag uit Bamako, Mali van Jara - WaarBenJij.nu

Pirogue avant

Door: Jara

Blijf op de hoogte en volg Jara

04 Maart 2010 | Mali, Bamako

Er is niet veel gebeurd sinds mijn vorige verhaal, maar ik schrijf toch maar wat :)

Gister, na mijn ontbijt, liep er plots een Nederlands stel mijn Cour op. Ik had hen voor het eerst ontmoet in de taxi van Sevare naar Bandiagara toen we naar de Dogon gingen. Ik zat toen met hun op de achter-achterbank (een auto voor 9 personen) en we hebben toen wat gepraat. Ik vertelde ze over het project in Sanouna en ze vonden het wel interessant. Dat heb ik gemerkt! Ze kwamen woensdagochtend dus aan en gingen pas om 15.00u door naar Djenné. Het waren interessante mensen. Ze zijn veel ouder dan ik en hebben al meer van Afrika en de rest vd wereld gezien. We hebben het huis van Ton bezocht (wat officieel niet meer zijn huis is, maar nu een auberge waar je kunt overnachten) en 's avonds samen in Djenné gegeten. T was leuk! Nouja, daar ben ik gister dus de hele dag mee bezig geweest.

Vandaag heb ik voor mijn doen hier onwijs uitgeslapen. Wel tot 8 uur! Dat is best een prestatie als je op het dak in alleen een binnententje slaapt en de zon om half zeven opkomt. Het was dan ook al erg warm vanochtend...
De rest vd dag een beetje gelezen en gezeten. De dagelijkse bezigheden :)
Abba ging heel lief voor mij vanmiddag lunch maken. Patat met een klein beetje lekker zoute tomatensaus en een komkommerslatje erbij. Lekker! Tis inmiddels kwart voor 8, maar na zo'n stevige lunch is de honger 's avonds ver te zoeken. Lekker een lichte salade ofzo straks.

Net heb ik me onwijs ingespannen (in vergelijking met wat ik de rest vd dag doe). Ik ben namelijk weer van Sanouna naar Djenné gelopen. Dat is een uurtje lopen en daar moet je uiterlijk kwart voor zes mee beginnen. Dan begint het net een beetje koeler te worden en dan ben je in Djenné als het pas donker is.
Onderweg ben ik een beetje aso geweest. Ik wil met de Pirogue naar Mopti, maar voor in mijn eentje is dat eigenlijk een beetje te duur. Ik liep twee Touwabs tegemoet(het zijn duitsers) en vroeg hun op de man af of ze met mij in de Pirogue naar Mopti wilden. Ze zeiden niet meteen nee! Ik heb het al aan zes anderen gevraagd, maar die hadden allemaal al andere plannen. Zij misschien niet! Ze slapen in het zandkasteel (=het huis van Ton) en wilden morgen richting Pays Dogon. Mopti ligt wel in die richting. Peut etre gaat het door! Abba gaat het vanavond met hun bespreken. Abba en ik vertrekken sowieso morgenochtend met de Pirogue, met of zonder de twee duitse mannen. (Ik ben hun namen nu al vergeten...) Dus morgenochtend 08.00u (altijd ongeveer heh) vertrek ik in Pirogue naar Mopti. Bij terugkomst weer een verhaal!
Heel veel liefs!

P.s. Het wordt alsmaar warmer, maar het waait ook keihard met veel zand. Omschrijving van de warmte: alsof je in de sauna zit en op jezelf blaast. Een beetje zo voelt de 'verkoelende' wind hier.

  • 04 Maart 2010 - 20:06

    Melissa/hannah/ivy:

    kaas, APPELS, YOGHURT, sneeuw, vezels, sla, wijn, nagellak, GEEN muggen, tmf/mtv, stemmen, Wilders, PANIEK in POLITIEK, Sacha Visser, Amsterdam, Den Haag, bobotie, dropjes, cappucino, bad....etc.

    Wij missen jou!
    X

  • 06 Maart 2010 - 16:53

    Maartje:

    en ik ook heus

  • 06 Maart 2010 - 19:39

    Wielie:

    he gekkert je bent vast al een verbrande tomaatje ? je verhalen zijn leuk, jaloers... jaloers... jaloers....
    xx

  • 08 Maart 2010 - 08:15

    Heleen:

    Lieve Jara,
    Heerlijk om je reisverslag te lezen, wat een andere wereld zeg! Het blijft hier maar koud, nu ook weer sneeuw.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag, Liefs, Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jara

Actief sinds 14 Dec. 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 23025

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 15 Maart 2010

Jara in Mali

Landen bezocht: